Key causes Princess Diana receives $1.6m donation from BBC amid ‘disingenuous’ interview

the newYou can now listen to Fox News articles!

Some of Princess Diana’s closest reasons are receiving damages from the BBC.

On Friday, the BBC made a donation of $1.6 million following an investigation by former UK High Court Justice John Dyson. It found that “deceptive tactics” were used to secure a 1995 interview with the late royal on “Panorama”.

The money goes to the proceeds raised by the BBC from the sale of televised talks around the world. It was split evenly between Centrepoint, the English National Ballet, the Children’s Charity of Great Ormond Street Hospital, the Leprosy Mission, the National AIDS Trust, the Royal Marsden Cancer Charity and the Diana Prize.

“The BBC has indicated its intention to donate to charity with sales proceeds derived from a 1995 Panorama interview with Diana, Princess of Wales,” the BBC announced. “The BBC has now done so. Given Lord Dyson’s findings, we believe this is the right and appropriate course of action.”

Princess Diana Crash: Where is her body and the only survivor, Trevor Rhys-Jones, now?

It was Princess Diana’s first solo trip after her split from Prince Charles to Nepal. Here, she visited a leprosy hospital and interacted with patients.
(Photo by Anwar Hussain/WireImage)

Leprosy Mission CEO Peter Wadap said the donation, which is about $250,000, will continue to help keep Diana’s legacy alive.

He said: “Princess Diana is a person who is held in the highest esteem by people with leprosy today.” “She was the most photographed woman in the world and made headlines by holding hands with lepers. This has had an immeasurable effect in eliminating the terrible and unfounded stigma surrounding leprosy.”

Wayne Pulpit, chief trustee of the Diana Prize, said the money they received would go directly toward their work to improve the mental health of young people. The charity is backed by Diana’s sons, Prince William and Prince Harry.

“As a charity, we depend on public funds to help us achieve our mission and we are grateful to the BBC for this donation which will go a long way in helping advance our work,” he said.

Click here to subscribe to our entertainment newsletter

Martin Bashir interviewed Princess Diana at Kensington Palace on Panorama TV.

Martin Bashir interviewed Princess Diana at Kensington Palace on Panorama TV.
(Photo via Pool Picture)

The BBC’s latest donation is referred to as the latest in a long line of settlements. In July, Tigi Pettifer, William and Harry’s former nanny, received a “substantial” amount. The investigation found that Martin Bashir, who interviewed Diana on the show, had manipulated the princess into believing Petifer was having an affair with Prince Charles. Al-Bashir provided fake bank statements to support his claims.

In a statement read out to the court, Pettifer’s attorney, Louise Prince, said the allegations included “the very serious and wholly baseless allegations that the plaintiff had an affair with His Royal Highness, the Prince of Wales, which resulted in the aborted pregnancy. These allegations are fabricated.” .”

Diana’s former private secretary, Patrick Jephson, has received a “frank” apology for the “serious harm” caused by Bashir. Donate the damages to charities.

Diana’s brother, Charles Spencer, called the police to continue investigating the matter. In an opinion piece for The Mail on Sunday, Spencer said that Bashir had manipulated him into getting close to his sister. William and Harry also heavily criticized the BBC for its flaws.

Princess Diana: 25 years after her tragic passing, FOX NATION explores her life, death and legacy

Princess Diana's interview with Martin Bashir made headlines around the world.  Prince William and his brother Prince Harry issued strongly worded statements criticizing the BBC and British media for immoral practices after an investigation found that al-Bashir had used

Princess Diana’s interview with Martin Bashir made headlines around the world. Prince William and his brother Prince Harry issued strongly worded statements criticizing the BBC and British media for unethical practices after an investigation found that al-Bashir used “disingenuous behaviour” to secure the explosive sit-in.
(Martin Cleaver)

In the interview, a major scoop for Bashir, Diana famously said “there were three of us in this marriage” – referring to Charles’s relationship with Camilla Parker-Bowles. Millions of people watched her candid account of her failed marriage to the Prince of Wales and it sent shock waves through the monarchy.

The BBC has already paid compensation for Diana’s former assistance, as well as a former BBC producer who was fired after he alerted editors to false documents Bashir used to gain access to Diana.

Al-Bashir has since stepped down as the BBC’s religious editor and issued a statement apologizing for his behaviour. The BBC’s director of news and current affairs at the time, Tony Hall, also stepped down from the investigation.

The Associated Press contributed to this report.

#Key #Princess #Diana #receives #1.6m #donation #BBC #disingenuous #interview

Leave a Comment

Your email address will not be published.